Skit. Hörde jag skit?

Fick en prenumation på DN av min mentor Peter i en månad. Inte mentor som typ "menthor" med lite beslöjat och brittiskt uttal, utan en sådan där mentor som alla elever får i skolan. Jag har två brukar jag tänka men nu när jag skriver detta tror jag fan inte att Peter är min mentor? Det är nog bara Lusse. Så stryk mentor och ersätt det med lärare.

Jag fick denna premuneration för att jag skulle bli mer allmänbildad (och för att jag bad om det) men det enda som har hänt är att jag tröttnat på nyheter. Skit är vad det är. Både nyheterna och det de förmedlar. Skit, skit, var man än vänder sig. FINNS DET INGET POSITIVT I DEN VÄRLD? Är allt redan försent? Hur kan det finnas hopp när allt jag lärt mig genom DN är att folket i Libyen har det skitdåligt, folket i Japan har det skitdåligt x2 och folket i Elfenbenskusten har det också skitdåligt.

Skitskitskit. Var. är. alla. bra. nyheter? Finns dem inte, eller uppmärksammas dem bara inte? Finns dem så är det fan på tiden att de uppmärksammas. För som det känns nu kan jag lika gärna dö. Allt är ju ändå bara skit i den här skitvärlden.

Skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0